Здравейте,ето че след 140 000км минати от мен,вече имам и първия неоткриваем проблем.Колата е алфа ромео 156 SW,1,9JTD 115кс.Проблема е следния,когато караш на магистрала или дълъг път,климатроника си работи нормално и си духа студено без пролбем.Но когато влезеш в градско,стоиш по светофари и се движиш нормално,духа хладно до топло.Когато стоиш на место на тихи обороти,магнитната шайба на компресора щрака по 3 пъти и тогава зацепва,но за няколко секунди,около 10-15сек. и пак отцепва и така постоянно,като разтриса двигателя.Когато караш градско се усеща и едно придърпване и отпускане когато зацепва и отцепва компресора.На 4 майстори на климатици ходих и никой не може да ми каже как да реша проблема.Климатика е обслужен,напълнен с 500гр. фреон по изискване,на машината за пълнене и тест,показва че ниското налягане си е в норми,докато високото играе и минава над нормата когато компресора се включи.Какъв е проблема все пак?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатик,помогнете ми с мнение!
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от seagal Покажи съобщениеЗдравейте,ето че след 140 000км минати от мен,вече имам и първия неоткриваем проблем.Колата е алфа ромео 156 SW,1,9JTD 115кс.Проблема е следния,когато караш на магистрала или дълъг път,климатроника си работи нормално и си духа студено без пролбем.Но когато влезеш в градско,стоиш по светофари и се движиш нормално,духа хладно до топло.Когато стоиш на место на тихи обороти,магнитната шайба на компресора щрака по 3 пъти и тогава зацепва,но за няколко секунди,около 10-15сек. и пак отцепва и така постоянно,като разтриса двигателя.Когато караш градско се усеща и едно придърпване и отпускане когато зацепва и отцепва компресора.На 4 майстори на климатици ходих и никой не може да ми каже как да реша проблема.Климатика е обслужен,напълнен с 500гр. фреон по изискване,на машината за пълнене и тест,показва че ниското налягане си е в норми,докато високото играе и минава над нормата когато компресора се включи.Какъв е проблема все пак?Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD
-
Перките работят на 1-ва и 2-ра скорост без проблем,проверено чрез диагностика и реално,когато се включи климатика,работи на 2-ра скорост постоянно,резистора на радиатора е сменен с чисто нов.Аз съм с една перка на радиатора,не със 2,ако това има значение.
Comment
-
Първоначално публикувано от seagal Покажи съобщениеПерките работят на 1-ва и 2-ра скорост без проблем,проверено чрез диагностика и реално,когато се включи климатика,работи на 2-ра скорост постоянно,резистора на радиатора е сменен с чисто нов.Аз съм с една перка на радиатора,не със 2,ако това има значение.Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD
Comment
-
Провери за насъбрала се мизерия между ламелите на радиатора на климатика (намира се пред този на двигателя, гледайки отпред). Отиваш в най-близката автомивка и им казваш да го почистят с пароструйката. Моят като го чистиха, преди да го минат с пароструйката го напръскаха с някакъв препарат, изчакаха 5 минути и тогава го обляха. При мен помогна.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщениеНе включва перките,поради което вдига налягане и системата изключва за да няма пръц.
Всъщност каква работа вършат перките върху радиатора на климатика или водната система?Охлаждаща или понижаваща налягане функция.
Няма да е първия и единствен автомобил с една перка.
Какво означава в климатичната система думата "пръц"?
Точно защото прави голямо налягане съответния датчик изключва компресора и когато налягането е в норми включва отново.И процеса се повтаря.Няма ама нищо общо с налягането и перките.Ако няма перки то тогава термо датчика ще изключи компресора.
За създателя на темата... отиваш при човек които наистина разбира от автоклиматици,проверява всички компоненти от системата.
При смешната цена на компресор втора употреба,да се заиграваш да го ремонтираш е безмислено.sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.
Comment
-
Тук си в грешка, че перките не оказват влияние върху налягането. На вече зареден климатик и свързан към машината на барометъра за налягане показваше някаква стойност майстора започна да пръска радиатора на климатика с ръчна пръскачка и по този начин го охлаждаше. И налягането на барометъра започна да намалява. Това е равносилно на втора степен на вентилатора - като включи и започва да намалява налягането.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщениеБи ли обяснил как перките оказват влияние на налягането създавано от компресора????
Всъщност каква работа вършат перките върху радиатора на климатика или водната система?Охлаждаща или понижаваща налягане функция.
Няма да е първия и единствен автомобил с една перка.
Какво означава в климатичната система думата "пръц"?
Точно защото прави голямо налягане съответния датчик изключва компресора и когато налягането е в норми включва отново.И процеса се повтаря.Няма ама нищо общо с налягането и перките.Ако няма перки то тогава термо датчика ще изключи компресора.
За създателя на темата... отиваш при човек които наистина разбира от автоклиматици,проверява всички компоненти от системата.
При смешната цена на компресор втора употреба,да се заиграваш да го ремонтираш е безмислено.Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD
Comment
-
Абсолютно вярно е че перките охлаждат фреона за да не вдига много високо налягане и да го изключва аварийно.
Перките може да си ги тествал с диагностика, но когато включиш климатика той също ги пуска, ако не го прави търси проблема в ел системата му, за щастие не ми се е налагало да се запознавам подробно със схемата му, но нялой от колегите може да те насочи конкретно кое къде да гледаш.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Прави са колегите, които обясняват, че налягането в радиатора на климатика е пропорционално на температурата му.
Нарича се закон на Бойл и Мариот:
P.V = k.T
P - налягане
V - обем
k - специфичен коефициент за съответния газ
T - температура
V и k са константи, откъдето следва, че налягането и температурата са в пряка зависимост.
По темата:
Най-вероятно поради задръстен радиатор, макар и да работи вентилатора, температурата му е прекалено висока, заради което налягането се увеличава недопустимо и пресостатът изключва компресора за да защити системата от претоварване.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Не искам да се карате и да си мерите знанията,благодаря на всички за отговорите.За всеки един компонент който казахте да се провери е проверен и работи-перка на радиатора на 1-во и 2-ра скорост работят и се включват,резистора на радиатора е сменен с нов,термостата е нов,Просто при пълненето,на теста на високото налягане при стандарт до 22,се вдига над 25 и тогава изключва.Просто исках да направя и на място като работи,да си духа студено нормално,а не топло.Ще го измия и почистя ако се е зацапал,в краен случей ще купя нов радиатор и ще го монтирам.
Comment
-
Друг вариант е също ако са сложили повече грамаж фреон, тогава също много бързо вдига налягане, макар че е малко вероятно защото повечето слагат с прецизни везни.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
За да се измъкна по търлъчки.. явно не съм се изразил правилно.
Тук говориме конкретно за неговия проблем.А той е че на дълъг път проблеми няма щото струята въздух охлажда допълнително газта и тя не се разширява обема си.До тук ок.
При него проблема е че пуска от копчето климатика на място или в движение и компресора почва да включва и изключва.Нали така?
Аз това което чета е че на човека перките му работят на 1 и 2 степен без проблем.
Тоест системата няма как да направи "пръц".Сега да спомена че не се заяждам нито съм малоумен да твърдя че запалка с газ на слънце няма да се пръсне нали?
Обаче пак ще държа че в случая перките не оказват влияние на включването и изключването му.
Първоначално публикувано от seagal Покажи съобщениеПерките работят на 1-ва и 2-ра скорост без проблем,проверено чрез диагностика и реално,когато се включи климатика,работи на 2-ра скорост постоянно.......Last edited by Linkestis; d.m.y г., 17:57.sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.
Comment
-
Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщениеЗа да се измъкна по търлъчки.. явно не съм се изразил правилно.
Тук говориме конкретно за неговия проблем.А той е че на дълъг път проблеми няма щото струята въздух охлажда допълнително газта и тя не се разширява обема си.До тук ок.
При него проблема е че пуска от копчето климатика на място или в движение и компресора почва да включва и изключва.Нали така?
Аз това което чета е че на човека перките му работят на 1 и 2 степен без проблем.
Тоест системата няма как да направи "пръц".Сега да спомена че не се заяждам нито съм малоумен да твърдя че запалка с газ на слънце няма да се пръсне нали?
Обаче пак ще държа че в случая перките не оказват влияние на включването и изключването му.Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD
Comment
Comment